
Gemlik Belediyesi ve Gemlik Kent Konseyi’nin iş birliğiyle 10-16 Mayıs Engelliler Haftası etkinlikleri çerçevesinde gerçekleştirilen Gemlik Engelsiz Festivali, Atatürk Stadı’nda göz alıcı görüntülerle kutlandı.
Festivalin açılışına Gemlik Kaymakamı Osman Aslan Canbaba, Gemlik Belediye Başkanı Şükrü Deviren, başkan yardımcıları, belediye meclis üyeleri, İlçe Milli Eğitim Müdürü Adnan Uluğ ve İlçe Spor Müdürü Berkant Atasoy katılım sağladı.
Etkinlik alanında Gemlik Belediyesi Beyaz Masa, İŞKUR, Halk Eğitim Merkezi ve Gemlik Rehberlik ve Araştırma Merkezi stantları yer aldı. Katılımcılar, gün boyunca düzenlenen oyun grupları, yüz boyama etkinlikleri, atölyeler ve ikram edilen patlamış mısır ile pamuk şeker ile keyifli anlar yaşadı.
Festivalde gerçekleştirilen etkinlikler büyük ilgi gördü. Penaltı yarışmasına katılan çocuklara madalya takdim edilerek, çabaları ödüllendirildi. Çocuklar, öğretmenleri ve velileri ile birlikte dans edip halay çekerek festival coşkusunu doyasıya yaşadı.
Gemlik Belediye Başkanı Şükrü Deviren, engelli bireylerin yaşamını kolaylaştırma adına psikolojik ve sosyal destek çalışmalarını artırmayı amaçladıklarını belirtip şu ifadeleri kullandı: “Engelli yurttaşlarımızın hayatını kolaylaştırmak ve karşılaştıkları sorunların çözülmesi konusunda önemli görevler üstleniyoruz. Bu nedenle onların yaşam koşullarını her alanda iyileştirmek ve her zaman yanlarında olmak için birlikte çaba göstermeliyiz. Empati, sevgi ve saygı ile yaşamı kucaklayabiliriz.”

