1. Haberler
  2. Haberler
  3. Bursa
  4. Büyükşehir, Dünya Çiftçiler Günü’nü Kutlarken Üreticilere Umut Işığı Oluyor!

Büyükşehir, Dünya Çiftçiler Günü’nü Kutlarken Üreticilere Umut Işığı Oluyor!

featured
Google'da Abone Ol service
0
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

14 MAYIS 2025

BASIN BÜLTENİ

Büyükşehir’den Dünya Çiftçiler Günü’nde üreticilere destek

BURSA – Bursa Büyükşehir Belediyesi, 14 Mayıs Dünya Çiftçiler Günü vesilesiyle dikkat çekici bir etkinlik düzenledi. Tarım Plast Fabrikası’nda yüzde 100 geri dönüşümle üretilen damlama sulama boruları, Orhangazi’de gerçekleştirilen törende çiftçilere teslim edildi. Üretimin ve çiftçilerin her zaman yanındayız diyen Başkan Mustafa Bozbey, destekleri artırarak devam ettireceklerini vurguladı.

Bursa, çiftçilere her alanda destek sunan ve kırsal kalkınmayı hedefleyerek köylerden kente olan göçü engellemeyi amaçlayan Büyükşehir Belediyesi, üretim ve üreticilerin yanındaki duruşunu sürdürüyor. Bursa Büyükşehir Belediyesi Kırsal Hizmetler Dairesi Başkanlığı ile Tarım Peyzaj AŞ iş birliğiyle hayata geçirilen ‘Damla Sulama Boru Projesi’ kapsamında Orhangazili çiftçilere damlama sulama boruları dağıtıldı. Ayrıca, Büyükşehir tarafından üretilen sıvı gübreler de deneme amaçlı olarak üreticilere verildi. Orhangazi Ziraat Odası önünde gerçekleşen etkinliğe, Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey’in yanı sıra CHP İlçe Başkanı Berna Çakır, Tarım Peyzaj AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Aydın Saldız, Tarım Peyzaj AŞ Genel Müdürü Sedat Akar, Orhangazi Ziraat Odası Başkanı Dinçer Dimrit, Nilüfer Ziraat Odası Başkanı Şenol Aybey, muhtarlar, üreticiler ve vatandaşlar katıldı.

“Çiftçimizin emeğini büyütecek her adımın yanındayız”
Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey, toprağın bereketine emek veren ve sofralara her lokmada katkısı olan çiftçilerin Çiftçiler Günü’nü kutlayarak, Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin tarıma duyduğu önemi vurguladı. Üretimi her zaman öncelikli hedef olarak gördüklerini belirten Başkan Bozbey, Bursa’yı tüketen değil, üreten bir şehir olarak geleceğe taşımayı amaçladıklarını ifade etti. “Çiftçimizin tarlasında, bağında, bahçesinde emeğini büyütecek her adımın yanındayız. Bu adımları yalnızca sembolik değil, somut desteklerle atıyoruz. Göreve başladığımız günden itibaren üreticilerimize fide, fidan ve tohum yardımı sağladık. Mustafakemalpaşa’da kurduğumuz fabrika, çiftçilerimizin ihtiyaçlarını karşılamakta önemli bir rol oynamaktadır. Damlama sulama boruları ve sıvı gübre üretimine başladık. Tarım Peyzaj AŞ olarak çeşitli hizmetler sunmaktayız. Alım garantili ürün projeleriyle çiftçimizin mahsullerini değerinde alacak yapılar oluşturduk. Amacımız, çiftçimizin köyünde ve ürettiği yerde mutlu olmasını sağlamak; yaşam standartlarını yükseltmektir. Ulu Önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün söylediği gibi ‘Köylü, milletin efendisidir’” dedi.

“Arıtma tesislerindeki çamurları çiftçi için değerlendirme vakti”
Başkan Bozbey, yerel yönetimlerin yanı sıra bakanlıkların da çiftçilere desteklerinin artarak devam etmesini arzuladığını belirtti. Orhangazi Arıtma Tesisi’nin kapasitelerinin artırılarak hizmete alındığını hatırlatan Bozbey, “Arıtma tesislerinde oluşan çamurları yok etmek yerine çiftçilerimiz için değerlendirme zamanıdır. Bilim insanlarıyla yapılan çalışmalar sonucunda azot ve fosfor açısından zengin olan çamuru gübre olarak üreticilerimize sunmayı planlıyoruz. Bunu müjdelemek isterim. Çamuru atmayacağız, yakmayacağız; çiftçimize kazandıracağız. Bu, yalnızca bir destek projesi değildir, bu haklarınızdır. Çiftçinin ve köylünün değerini en iyi ben bilirim” dedi.

“Bereketli ve verimli bir sezon diliyorum”
Suyun ne kadar değerli olduğunu en iyi çiftçilerin bildiğini ifade eden Bozbey, Bursa Ovası’nda yeraltı suyunun 250 metreden çıkarıldığını belirtti. Suyun korunarak damlama sulama yöntemiyle tarımsal üretim yapılmasının önemine vurgu yapan Bozbey, “Suyu kaybetmeden çifçilik yapılmasını istiyoruz ve bu doğrultuda çaba sarf ediyoruz. Bu amaçla tesisimizi kurduk ve ürünlerini çiftçilerimize sunuyoruz. Çiftçilerimizin damlama sulama boruları ihtiyacını karşılıyoruz. Suyu tasarruflu kullanarak verimliliği artırmayı hedefliyoruz. Yatırımlarımızı artırarak sürdüreceğiz. Toprağını terk etmeyen çiftçimiz, geleceğimizin umududur. Bursa Büyükşehir Belediyesi, çiftçilerimizin yanında olmaya devam edecek ve desteklerini çoğaltacaktır. Emeğe değer veren bir anlayışla bu kenti yönetiyoruz. Üretmeden ilerlememizin mümkün olmadığını biliyoruz. Bursamızın dört bir yanındaki çiftçilere bereketli ve verimli bir sezon diliyorum. İnşallah emeğinizin karşılığını alacağınız bir dönem olur” dedi.

CHP İlçe Başkanı Berna Çakır, Orhangazi’nin tarımına ve üreticisine önemli katkılar sağlayacak bir çalışmanın gerçekleştirildiğini belirterek, çiftçiye gerçek anlamda değer veren Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey’e ve Tarım Peyzaj AŞ’ye teşekkür etti.
Orhangazi Ziraat Odası Başkanı Dinçer Dimrit, çiftçilere damlama sulama borusu dağıtımından dolayı Başkan Bozbey’e teşekkür ederek, Dünya Çiftçiler Günü’nün kutlu olmasını diledi.

Etkinlik sonunda Başkan Mustafa Bozbey, Çiftçiler Günü dolayısıyla CHP İlçe Başkanı Berna Çakır’a ve Örnek Köy Kadın Dayanışma Derneği Başkanı Esra Özcan’a çiçek takdim etti. Ardından, Bozbey ve beraberindekiler, damlama sulama boruları ve sıvı gübreleri çiftçilere teslim etti.

BURSA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ
BASIN YAYIN VE HALKLA İLİŞKİLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI

Büyükşehir, Dünya Çiftçiler Günü’nü Kutlarken Üreticilere Umut Işığı Oluyor!
0

Tamamen Ücretsiz Olarak Bültenimize Abone Olabilirsin

Yeni haberlerden haberdar olmak için fırsatı kaçırma ve ücretsiz e-posta aboneliğini hemen başlat.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

0/30 karakter

Giriş Yap

Gemlik'te Hayat - Gemlik'in En Dolu En Yeni Haber ve Yaşam Platformu ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!

GH AI Sohbet Et ile Haber Hakkında Sohbet

GH AI Sohbet Et ile Haber Hakkında Sohbet

Yapay zeka yanlış bilgi üretebilir