
Akran Gemlikspor, Türkiye Futbol Federasyonu’nun (TFF) yeni sezon için yaptığı planlama çerçevesinde Bölgesel Amatör Lig‘den (BAL) yalnızca 5 takımın 3. Lig’e yükselebilecek olmasına yönelik bir basın açıklaması yaparak tepki gösterdi.
“Bu durum kabul edilemez”
Açıklamada, 164 kulüpten sadece 5’inin 3. Lig’e çıkacak olmasının caydırıcı bir karar olduğu ifade edilirken, bu oranın kulüplerin hedef belirlemesini ve uzun vadeli yatırımlar yapmasını büyük ölçüde zorlaştıracağı vurgulandı.
“Amatör futbolun yükü daha da artacak”
Özellikle 3. Lig’de uygulanan yaş sınırı ve yerli oyuncu zorunluluğu nedeniyle, profesyonel futbolcuların BAL’a yönelmekte olduğu bir dönemde, bu sistemin amatör kulüplerin yükünü daha da artıracağı dile getirildi.
Play-off sistemi önemi
2024-2025 sezonunda BAL’da uygulanan play-off sisteminin, rekabeti ve seyirci ilgisini artırdığına vurgu yapılan açıklamada, bu sistemin kaldırılmasının amatör futbolun ruhuna zarar vereceği belirtildi.
Gemlik’ten çözüm önerisi: Takım sayısı artırılmalı
Akran Gemlikspor, TFF’ye yönelik bir çağrıda bulunarak 3. Lig’e katılacak takım sayısının artırılmasını ve play-off sistemi ile bu sayıya en az iki takım daha eklenmesini önerdi. Aksi takdirde Türk futbolunun köklerinin zarar göreceği savunuldu.

