29 NİSAN 2025
BASIN BÜLTENİ
Büyükşehir’den bilimsel alt ve üst yapı yatırımı
BURSA – Bursa Büyükşehir Belediyesi, altyapı ve üstyapı projelerinin alanında uzman teknik standartlara uygun bir şekilde gerçekleştirilmesi amacıyla kurduğu ‘BUSKİ Yapı Zemin Asfalt Deney Laboratuvarı’nı düzenlenen bir törenle hizmete aldı.
Bursa Büyükşehir Belediyesi, BUSKİ Genel Müdürlüğü aracılığıyla önemli bir yatırımı daha şehre kazandırmanın gururunu yaşıyor. Altyapı projelerinin kalitesinin, uygulanabilirliğinin, kullanılan malzemelerin ve işçiliğin bilimsel testlerle onaylanması amacıyla kurulan ‘BUSKİ Yapı Zemin Asfalt Deney Laboratuvarı’, törenle faaliyete geçti. Batı Arıtma Tesisi arazisinde 253 metrekarelik bir alanda inşa edilen laboratuvarda, zemin testleri, asfalt (bitüm) analizleri, beton, parke ve bordür deneyleri gerçekleştirilebilecek. BUSKİ’nin kent genelindeki su, kanalizasyon, yağmur suyu hatları, içme suyu şebekeleri ve yol-asfalt işlemleri laboratuvarın test sonuçlarıyla daha sağlıklı bir şekilde ilerleyecek. Açılış törenine, Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey, Genel Sekreter Doç. Dr. Ergül Halisçelik, BUSKİ Genel Müdürü Ercihan Şubaşıoğlu ve diğer yöneticiler katıldı.
“Stratejik bir adım”
Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey, BUSKİ Genel Müdürlüğü çalışmalarının önemli bir yatırımı daha şehre kazandırmanın mutluluğunu yaşadıklarını bildirdi. Yeni ekipmanların yanı sıra kullanılmayan teknik parçaların da değerlendirilmesine vurgu yapan Başkan Bozbey, bu tesisin altyapı projelerinde bilimsel doğrulama, kalite kontrol süreçleri ve teknik standartlara uygunluğun temini açısından kritik bir rol oynayacağını ifade etti. Bursa’ya hizmet sunarken günü kurtarma perspektifine sahip olmadıklarını, her zaman şehrin geleceğini güçlendirmeyi hedeflediklerini belirten Başkan Bozbey, “Altyapıdan üstyapıya, kentin her noktasına ulaşmak ancak sağlam temellerle mümkün olur. Bu anlayışla kurduğumuz laboratuvarımızda cihaz yerleşimleri optimize edilmiştir. Deney prosedürleri ve çalışma prensipleri oluşturulmuştur. Ekip arkadaşlarımız, deneylerin uygulanması ve sonuçlarının analizi konularında uzman hale getirilmiştir. Altyapı projelerinin kalitesi, uygulamaların teknik yeterliliği ile kullanılan malzeme ve işçiliğin bilimsel testlerle onaylanmasıyla sağlanacaktır. Bu yatırım, kentin teknik kapasitesinin artırılması açısından önemli bir adımdır” şeklinde konuştu.
“Hizmetin kalitesi artacak”
Tesiste gerçekleştirilecek zemin testlerinin, asfalt (bitüm) analizlerinin, beton, parke ve bordür deneylerinin önemine dikkat çeken Başkan Bozbey, BUSKİ’nin su, kanalizasyon, yağmur suyu hatlarının, içme suyu şebekelerinin, yol ve asfalt projelerinin laboratuvardan elde edilen test sonuçlarıyla daha sağlıklı bir biçimde gerçekleştirileceğini vurguladı. Atılan bu adımla birlikte daha güçlü bir teknik desteğe sahip olduklarını belirten Başkan Bozbey, “Bu da demektir ki, vatandaşlarımıza sunduğumuz hizmetin kalitesi artacak. En önemlisi, kaynaklarımızı daha etkin kullanacağız. Bu tesis, ilerleyen dönemlerde ilçe belediyelerine, özel sektöre ve bireysel başvurulara da hizmet verebilecek şekilde tasarlanmıştır” dedi.
“BUSKİ araç filomuzu yeniledik”
Kent genelinde çalışmalarını kararlılıkla sürdürdüklerini ifade eden Başkan Bozbey, bir taraftan altyapı eksikliklerini giderirken diğer taraftan su ve yol projelerindeki standartları yükselttiklerini belirtti. Son bir yılda 394 kilometre içmesuyu hattını tamamladıklarını dile getiren Başkan Bozbey, “113 kilometre kanalizasyon hattı ve 34 kilometre yağmur suyu hattı inşa ettik. Ayrıca 22 yeni depo ve 4 yeni sulama göleti inşa ettik. İlçelerimizdeki sulama göleti projelerimiz devam ediyor. 2 yeni içmesuyu arıtma tesisini devreye aldık. 110 milyon lira tutarındaki yatırımla BUSKİ araç filomuzu güncelledik. Mustafakemalpaşa, İnegöl ve Gemlik’teki projelerle altyapı sorunlarına kalıcı çözümler ürettik. İnegöl’deki altyapının kanserojen maddeleri ve sağlık üzerindeki etkileri konusunda endişeliyiz. Bu hatların değiştirilmesi, İnegöllülerin sağlığı açısından kritik bir önem taşıyor. Bu nedenle hızla harekete geçiyoruz. Yıllarca asbestli borulardan su içenleri de sorgulamalarını istiyorum. Biz, asbestli borulardan su akışını engelleyeceğiz. Böylece İnegöllüler sağlıklı suya ulaşabilecek” dedi.
“Gerçekleştirdiğimiz ve planladığımız birçok yatırım var”
Başkan Bozbey, önümüzdeki günlerde Çınarcık Barajı isale hattı gibi birçok önemli müjdeyi kamuoyuyla paylaşacaklarını duyurarak, Çınarcık Barajı’ndaki çalışmaların daha hızlı tamamlanması için her türlü çabayı göstereceklerini vurguladı. “2011 yılında başlayan sürecin DSİ tarafından bitirilip belediyeye teslim edilmesini isterdik” diyen Başkan Bozbey, “Nedenini ve niçinini sorguladığımız bu yöntemi doğru bulmuyoruz. DSİ tarafından yapılması gereken hattın şu anda Euro bazındaki kredi ile BUSKİ tarafından gerçekleştirilmesi, BUSKİ’nin borcunun artmasına neden oluyor. Biz çözüm odaklı bir yaklaşıma sahibiz. Bu meseleyi de çözeceğimizden kimsenin şüphesi olmasın. Biz var olduğumuz sürece BUSKİ, bağımsız ve dinamik bir kurum olarak hizmet vermeye devam edecektir. BUSKİ olarak gerçekleştirdiğimiz ve planladığımız birçok yatırım mevcut. Daha donanımlı, daha güçlü ve daha hızlı olacağımız yeni bir dönem içerisine girmiş bulunuyoruz. Laboratuvarın kurulmasında emeği geçenlere teşekkür ediyorum. Bursa’ya hayırlı olsun” şeklinde konuştu.
Konuşmaların ardından Başkan Bozbey, ‘BUSKİ Yapı Zemin Asfalt Deney Laboratuvarı’nı hizmete aldı. Daha sonra Başkan Bozbey ve katılımcılar laboratuvarı ve arıtma tesisini gezerek çalışmalar hakkında bilgi aldı.
BURSA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ
BASIN YAYIN VE HALKLA İLİŞKİLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI

