Bursa’nın Mustafakemalpaşa ilçesinde, Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından yürütülen TAKE projesi çerçevesinde çiftçilere hibe destekli nohut ve sudan otu tohumu verildi. Bu dağıtımın hibe oranı yüzde 75 olarak belirlendi.
Boş bırakılan veya nadasa alınmış arazilerin tarımsal üretime kazandırılmasını hedefleyen TAKE projesi kapsamında, Mustafakemalpaşa’da toplamda 31 çiftçiye 3 bin 750 kg nohut tohumu, 50 çiftçiye de bin 250 kg sorgum ve sudan otu tohumu dağıtımı gerçekleştirildi.
Tohum dağıtım törenine katılan Bursa Tarım ve Orman Müdür Yardımcısı Mehmet Sülün, bu projelerin yüzde 75’inin Bakanlık desteği ile hayata geçirildiğini ifade etti. Sülün, “Bakanlığımızın yürüttüğü TAKE projesi sayesinde, 2025 yılı itibarıyla ilimizde 7 farklı projeyle aktif olarak yer alacağız. Bu projeler için Bakanlık bütçesinden yaklaşık 5 milyon TL ayrıldı. Dağıtımı yapılan nohut ve sorgum sudan otu tohumları Mustafakemalpaşa’daki üreticilere yönlendirilecektir. Tohumların yüzde 75’ini devlet, yüzde 25’ini ise üreticilerimiz karşılamaktadır. Bu dağıtım ile yem bitkisi ve baklagil üretimini destekleyerek, üretim artışını hedefliyoruz. Kaliteli üretim, daha fazla satış anlamına gelecektir.” dedi.
Dağıtım programının ardından, Bursa Tarım ve Orman Müdür Yardımcısı Mehmet Sülün, Bitkisel Üretim ve Bitki Sağlığı Şube Müdürü Ömer Doğan, Mustafakemalpaşa Tarım ve Orman Müdürü Nuri Oruç ve AK Parti Başkanı Mutlu Turgut, çiftçilere tohumları teslim etti.




